System iDocument to nowoczesne oprogramowanie klasy BPM, wykorzystujące autorską technologię DistributedLogicTM, którego podstawowym zadaniem jest obsługa dowolnych procesów biznesowych i postępowań akceptacyjnych, a także przechowywanie i współdzielenie z innymi użytkownikami dokumentów, plików i zbiorów informacji wraz z możliwością precyzyjnej kategoryzacji, ułatwiającej późniejsze wyszukiwanie i raportowanie.
System jest zrealizowany jako rozwiązanie hybrydowe i składa się z aplikacji pracującej w systemie Windows oraz modułu webowego, który umożliwia wydzielenie części procesu do użytkowników spoza firmy, a także inicjowanie nowych postępowań przez użytkowników zewnętrznych np. reklamacje, zapytania ofertowe, rejestracja potencjalnych klientów, mobilne likwidacje szkód przez pracowników terenowych itp. System jest w pełni dostosowany do wymogów RODO, a także zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa przechowywanych informacji.
System pozwala na integrację z zewnętrznymi systemami (typu ERP, CRM, Business Intelligence, e-Invoicing, itp.) i wymianę dowolnych informacji przechowywanych w systemie.
Możliwe jest połączenie i zautomatyzowanie wymiany danych pomiędzy procesami zakupowymi a innymi procesami zdefiniowanymi w ramach organizacji.