Strona główna arrow Publikacje elektroniczne arrow Sprzedaż e-publikacji arrow Itelix iLibrary
 
Itelix iLibrary

Itelix iLibrarySystem Itelix iLibrary składa się z kilku uzupełniających się modułów, tworzących razem spójną platformę, pozwalającą na sprzedaż (lub bezpłatne udostępnianie) dowolnych publikacji elektronicznych (dostępnych w formacie PDF) za pośrednictwem sieci Internet, w trybie on-line.

Poszczególne moduły systemu pozwalają na: wprowadzanie nowych książek do systemu i zarządzanie już wprowadzonymi publikacjami, obsługę klientów i płatności, raportowanie sprzedaży oraz dostęp do bazy książek po wykupieniu abonamentu dostępowego. Aby uzyskać dostęp do zasobów systemu, należy posiadać aktywne połączenie z Internetem i zainstalowaną bezpłatną przeglądarkę – iLibrary Reader.

W ramach wdrożenia systemu, bazującego na technologii Itelix iLibrary, istnieje możliwość elastycznego kształtowania modeli płatności. Przykładowe modele to:

  • bezpłatny dostęp do całości zasobów (przydatne np. gdy system będzie wykorzystywany
    do prezentowania fragmentów publikacji wydawcy),
  • płatny dostęp czasowy do konkretnych publikacji,
  • płatny dostęp czasowy do publikacji z danej tematyki np. publikacji prawnych,
  • płatny dostęp czasowy do wszystkich zasobów.


Kluczowe cechy systemu:

  • wysoki poziom zabezpieczeń udostępnianych publikacji w zakresie ochrony praw autorskich i uniemożliwienia nieautoryzowanego kopiowania
    i użytkowania publikacji, a także poufności informacji związanych z przeprowadzanymi transakcjami,
  • duża automatyzacja procesu dodawania nowych publikacji,
  • rozbudowane i szybkie mechanizmy przeszukiwania bazy (po tytułach, autorach, indeksach, zagadnieniach kluczowych, spisach treści, opisach itp.),
  • praca w trybie on-line (klient nie pobiera publikacji na swój komputer w formie e-book’ów, a jedynie przegląda publikacje dostępne na serwerze),
  • możliwość pobierania dodatkowych opłat za drukowanie stron publikacji (alternatywa dla nielegalnego kopiowania książek naukowych i technicznych).


Korzyści z wdrożenia systemu dla wydawców:

  • niski koszt wprowadzenia publikacji do systemu,
  • duża grupa potencjalnych odbiorców,
  • dodatkowy, nowoczesny i przyszłościowy kanał dystrybucji,
  • dotarcie do klientów, którzy być może nigdy nie kupiliby określonych publikacji w wydaniu tradycyjnym (korzystają z bibliotek, potrzebują jedynie niewielkich fragmentów, uzyskują dostęp do treści publikacji w sposób naruszający prawa autorskie lub też rezygnują z zakupu z uwagi na wysoki koszt),
  • możliwość sprzedaży publikacji niskonakładowych lub tych, których nakład został wyczerpany, a istnieje realne ryzyko nieopłacalności wznowienia z uwagi na ograniczony i nieprzewidywalny popyt,
  • możliwość pobierania dodatkowych opłat za drukowanie stron publikacji,
  • możliwość zainteresowania klientów zakupem publikacji papierowych,
  • element walki z nielegalnym kopiowaniem książek i opracowań,
  • dostęp do interesujących mechanizmów badania rynku publikacji, pozwalających na dostosowywanie oferty do zmieniających się potrzeb odbiorców,
    a także na docieranie do wybranych grup odbiorców z dedykowaną ofertą.


Korzyści dla klientów:

  • tani i szybki dostęp do dużych i wiarygodnych (pochodzących od renomowanych wydawców) zasobów publikacji z różnych dziedzin,
  • szybkie mechanizmy wyszukiwania interesujących pozycji,
  • łatwość opłacenia dostępu do systemu (np. za pomocą SMS-ów Premium),
  • możliwość druku fragmentów publikacji (o ile wydawca dopuścił taką możliwość),
  • możliwość opłacenia dostępu dla wielu stanowisk (dla klientów instytucjonalnych).


Architektura systemu

System składa się z następujących modułów:

1) Serwisu internetowego (komunikującego się z serwerem autoryzacyjnym oraz z produkcyjnym serwerem danych), pozwalającego na rejestrację użytkowników, przeglądanie oferty systemu oraz zakup dostępów. Istnieje możliwość przygotowania takiego serwisu od podstaw, na podstawie wytycznych klienta, lub podłączenie się do istniejącego rozwiązania np. księgarni internetowej wydawcy.

2) Specjalizowanej przeglądarki, działającej w trybie on-line, dającej użytkownikom, którzy zarejestrowali konto za pośrednictwem serwisu internetowego, możliwość pełnej eksploracji zasobów czytelni, a także wyszukiwania i czytania zakupionych publikacji elektronicznych.

3) Modułu redakcyjnego, pozwalającego na dodawanie nowych publikacji do systemu oraz ich aktualizację.

4) Modułu administracyjnego, pozwalającego na obsługę klienta, zarządzanie płatnościami oraz generowanie raportów ze sprzedaży (istnieje możliwość przygotowania systemu administracyjnego od podstaw, na podstawie wytycznych klienta, lub zaadaptowanie istniejącego rozwiązania np. systemu sprzedaży wydawcy).

5) Serwera danych (roboczego), przechowującego robocze bazy książek (nad którymi aktualnie trwają prace za pośrednictwem systemu redakcyjnego). Serwer ten pozwala na bieżącą pracę nad wprowadzaniem publikacji i testowanie ich działania za pomocą specjalnej przeglądarki testowej. W odpowiednim momencie administrator systemu ma możliwość wygenerowania aktualizacji i upublicznienia nowych książek na produkcyjnym serwerze danych.

6) Serwera danych (produkcyjnego), przechowującego pliki książek oraz dane na ich temat. Z informacji zgromadzonych na tym serwerze korzysta publiczna przeglądarka książek (Itelix iLibrary Reader) oraz serwer autoryzacyjny (dla celów prezentacji oferty użytkownikom w serwisie internetowym).

7) Serwera autoryzacyjnego, udzielającego informacji o uprawnieniach poszczególnych użytkowników serwerowi danych.  


Specjalizowana przeglądarka

Przeglądarka Itelix iLibrary Reader to kluczowy element całego systemu. Jest to aplikacja działająca pod kontrolą systemu Windows (od 98 wzwyż, zalecane co najmniej 2000/XP/Vista). Przeglądarka umożliwia użytkownikom, którzy zarejestrowali konto, dostęp do zasobów systemu. Przeglądarka posiada ponadto mechanizm aktualizacji (potrafi się sama zaktualizować z internetu) oraz funkcję przesyłania komentarzy, uwag i sugestii od użytkowników.

Pierwszą czynnością po uruchomieniu aplikacji jest wprowadzenie przez użytkownika danych logowania (login i hasło). Po poprawnym zalogowaniu użytkownik ma możliwość przeszukiwania całych zasobów czytelni (bez czytania konkretnych książek) oraz czytania książek, do których dostęp wykupił. Dostęp do książek kupowany jest na konkretny okres i po jego upłynięciu przeglądarka (po uzyskaniu od serwera informacji o odmowie dostępu) automatycznie blokuje możliwość korzystania z nich.

Przeglądarka posiada rozbudowane, a przy tym niezwykle szybkie, mechanizmy przeszukiwania bazy książek (po tytułach, autorach, indeksach, zagadnieniach kluczowych, spisach treści, opisach itp.). Po wyszukaniu konkretnej książki użytkownik ma możliwość zapoznania się z informacjami na jej temat (tytuł, autor, rok wydania, ISBN, wydawca, opis itp.), a także może przejrzeć spis treści książki, prezentowany w formie wygodnego drzewka (jego gałęzie można swobodnie rozwijać lub zwijać).

Czytanie publikacji
Czytanie publikacji

W sytuacji gdy użytkownik ma wykupiony dostęp do wyszukanej książki, może rozpocząć jej czytanie, klikając na przycisk Czytaj (przejdzie wtedy do pierwszej strony książki) lub klikając na dowolną pozycję spisu treści. W tym momencie otworzy się kolejne okno, w którym użytkownik będzie mógł zapoznać się z treścią książki. Okno czytania skonstruowane jest podobnie jak w typowych przeglądarkach plików PDF (np. Adobe Reader). Po lewej stronie znajduje się panel spisu treści, pozwalający na szybkie przechodzenie pomiędzy rozdziałami. W górnej części użytkownik ma do dyspozycji szereg ikon funkcyjnych, pozwalających na nawigowanie po książce. Dostępne są tu następujące opcje: powiększanie, pomniejszanie, obrót strony, drukowanie, wyświetlenie całej strony na ekranie, rozciągnięcie strony do szerokości ekranu, przejście do poprzedniej, następnej lub dowolnej strony, odświeżenie strony. Część opcji dostępna jest także poprzez menu podręczne (widoczne po naciśnięciu prawego przycisku myszy).


Moduł redakcyjny

Moduł redakcyjny pozwala na dodawanie nowych publikacji do systemu oraz ich aktualizację. Moduł ten posiada mechanizmy pozwalające na wygodny import plików PDF (łączenie PDF-ów, przemieszczanie lub usuwanie poszczególnych stron, możliwość numerowania stron publikacji przy użyciu aliasów tekstowych, liczb rzymskich lub arabskich).

Oprogramowanie redakcyjne
Oprogramowanie redakcyjne

Oprogramowanie redakcyjne umożliwia ponadto wygodne zarządzanie całą bazą publikacji wprowadzonych przez wydawnictwo do systemu, a także edycję wszelkich niezbędnych informacji, dotyczących poszczególnych publikacji (spisy treści, nazwy i numery czasopism, indeksy, zagadnienia, pozostałe dane bibliograficzne). Ważną czynnością po wprowadzeniu zmian w systemie redakcyjnym np. dodaniu nowej książki, jest ich upublicznienie (uwidocznienie zmian
dla wszystkich użytkowników systemu), czyli wygenerowanie aktualizacji i przesłanie jej na serwer produkcyjny.

Oprogramowanie redakcyjne
Oprogramowanie redakcyjne

Publikowanie materiałów

Dodawanie nowych publikacji do systemu jest zadaniem bardzo prostym i polega na:

  • wczytaniu pliku PDF z publikacją,
  • przypisaniu publikacji do określonej grupy tematycznej,
  • wprowadzeniu spisu treści wg numeracji pochodzącej z wydania papierowego,
  • wprowadzeniu danych bibliograficznych (tytuł, podtytuł, tytuł oryginalny, autor, ISSN/ISBN, wydawca, opis itp.),
  • ewentualnym wprowadzeniu dodatkowych danych, wspomagających wyszukiwanie publikacji np. indeksy, zagadnienia,
  • określeniu, czy książka może być drukowana.



W ramach zakupionej licencji oferujemy pomoc techniczną, a także bezpłatne poprawki istotnych błędów systemu. Dzięki temu dajemy Państwu pewność,
że zakupiony system zawsze pozostanie sprawny i aktualny, a wszelkie problemy i wątpliwości zostaną skutecznie wyjaśnione. Nasz dział pomocy technicznej pozostaje zawsze do Państwa dyspozycji.


Naszymi atutami są:

  • profesjonalna wiedza i doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań dla wydawców
  • możliwość dostosowania systemu do Państwa potrzeb
  • pomoc techniczna obejmująca także wsparcie w zakresie obsługi systemu
  • sprawna obsługa serwisowa
  • zapewnienie ciągłego rozwoju produktu oraz dostępu do najnowszych wersji i aktualizacji



W celu otrzymania szczegółowych informacji na temat systemu Itelix iLibrary, prosimy skontaktować się z Działem Handlowym (tel. 22 691 95 55).
Zapraszamy także do bezpośredniego kontaktowania się z naszymi przedstawicielami (tel. 504 166 801 lub 696 555 727) lub przesłania zapytania
na adres e-mail: Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć