Strona główna arrow Systemy zarządzania arrow Zarządzanie firmą arrow Itelix iPOS Cafeteria
 
Itelix iPOS Cafeteria

System Itelix iPOS Cafeteria to nowoczesne oprogramowanie przeznaczone do kompleksowej obsługi placówek gastronomicznych nie posiadających obsługi kelnerskiej, takich jak: bary, bufety, stołówki pracownicze i szkolne, cafeterie oraz samoobsługowe restauracje, puby i kawiarnie. W skład systemu wchodzą wszystkie elementy niezbędne do sprawnego zarządzania placówką gastronomiczną, zarówno w zakresie obsługi sprzedaży (przy użyciu specjalizowanych terminali POS z ekranami dotykowymi), jak i administrowania procesami wewnętrznymi, takimi jak: planowanie menu i tworzenie receptur, produkcja, zarządzanie dostawami i stanami magazynowymi, prowadzenie rozliczeń z klientami i dostawcami, raportowanie sprzedaży, analizy opłacalności itd. Program posiada ponadto szereg funkcjonalności przydatnych dla firm cateringowych.


System w działaniuTerminal POS wraz z drukarką fiskalną, czytnikiem kodów kreskowych i szufladą na pieniądze


Oprogramowanie Itelix iPOS Cafeteria umożliwia współpracę z szeregiem urządzeń zewnętrznych (terminale POS, monitory dotykowe, drukarki fiskalne
i niefiskalne, czytniki kodów kreskowych, czytniki kart magnetycznych, szuflady na pieniądze), pozwalając na dostosowanie konfiguracji całego systemu do konkretnych potrzeb danej placówki.
 



Terminal POS
Terminal POS
Główne zadania realizowane przez system:

  • obsługa sprzedaży przy wykorzystaniu specjalizowanych terminali POS z ekranem dotykowym
  • prowadzenie gospodarki magazynowej
  • sprawne dokonywanie spisów z natury i remanentów
  • moduł analizy stanów magazynowych i zapotrzebowania na surowce
  • wygodny moduł tworzenia zamówień i przyjmowania dostaw do magazynu
  • ewidencja i analiza produkcji gastronomicznej i zużycia surowców
  • możliwość definiowania sposobu prezentacji poszczególnych produktów w menu terminala POS (określanie
    wielopoziomowych grup produktowych, ustalanie kolorów przycisków odpowiadających poszczególnym grupom
    produktowym lub produktom, definiowanie klawiszy "szybkiego dostępu" do najpopularniejszych produktów)
  • bogate możliwości wykonywania raportów, analiz sprzedaży i kontroli personelu
  • wydruk paragonów na wszystkich popularnych drukarkach fiskalnych (NOVITUS, INNOVA, POSNET, EMAR)
  • wydruk rachunków blankietowych na specjalizowanych drukarkach paragonowych (np. CITIZEN CT-S310)
  • wydruk menu podręcznego z kodami kreskowymi dla kasjerów
  • zabezpieczenie danych przed niepowołanymi osobami poprzez system haseł i uprawnień
  • automatyczne tworzenie kopii zapasowych danych zgromadzonych w bazie systemu
  • identyfikacja kasjera kodem lub kartą
  • zarządzanie produktami (zarówno gotowymi, jak i przygotowywanymi z półproduktów)
  • zarządzanie kontami klientów i stanami rozliczeń
  • obsługa kart przedpłaconych (z możliwością automatycznego księgowania przelewów dokonywanych na subkonto
    klienta, dzięki współpracy z systemami bankowości elektronicznej)
  • obsługa kart lojalnościowych i rabatowych
  • wydruk identyfikatorów dla klientów, wydruk naklejek itp.
  • możliwość wyświetlania w terminalu POS zdjęcia klienta i dodatkowych informacji o jego preferencjach
    żywieniowych (przydatne np. w stołówkach czy bufetach szkolnych)
  • wystawianie faktur, w tym automatyczne fakturowanie klientów korzystających z płatności odroczonych (z dołu)



Elementy systemu

System Itelix iPOS Cafeteria dzięki modułowej budowie oraz dużym możliwościom konfiguracyjnym może być łatwo dostosowany do specyficznych wymagań każdego Klienta. Jeśli potrzeby danej placówki wykraczają mimo wszystko poza zakres przewidzianej funkcjonalności, oferujemy możliwość rozbudowy systemu o kolejne moduły czy funkcje, dzięki czemu jesteśmy w stanie zagwarantować pełne jego dostosowanie do specyfiki działalności Klienta i stosowanych przez niego procedur i metod pracy. Możemy także zapewnić współpracę naszego oprogramowania z dowolnymi innymi systemami czy urządzeniami zewnętrznymi. System Itelix iPOS Cafeteria składa się z dwóch standardowych modułów: iPOS Kasa i iPOS Manager.


iPOS Kasa - oprogramowanie terminala dotykowego

Moduł iPOS Kasa przeznaczony jest do obsługi sprzedaży na stanowiskach kasjerskich, wyposażonych w terminale POS z ekranami dotykowymi. Interfejs modułu jest przejrzysty, intuicyjny i bardzo prosty w obsłudze, dzięki czemu pozwala na sprawną i szybką obsługę klienta. Moduł iPOS Kasa został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić wydajną pracę nawet przy bardzo dużym natężeniu ruchu.


Wybór produktów
Wybór produktów


iPOS Manager - oprogramowanie administracyjne

Moduł iPOS Manager jest kluczowym elementem systemu Itelix iPOS Cafeteria. Za pomocą tego modułu wykonywane są wszystkie czynności administracyjne związane z zarządzaniem placówką gastronomiczną, w tym prowadzenie gospodarki magazynowej w oparciu o dokumenty magazynowe oraz sprzedaż realizowaną na stanowiskach kasjerskich. Moduł iPOS Manager wymaga do pracy zwykłego komputera PC, wyposażonego w system Windows. 

Zarządzanie fakturami
Zarządzanie fakturami
Zarządzanie produktami
Zarządzanie produktami
 

Interfejs modułu jest przejrzysty, intuicyjny i nowoczesny, pozwalając na wygodne zarządzanie wszystkimi odbywającymi się w placówce procesami. Podzielony został na następujące sekcje:

  • Pracownicy – zarządzanie uprawnieniami pracowników
  • Klienci – zarządzanie kontami klientów zarejestrowanych w systemie, używających kart przedpłaconych bądź lojalnościowych
  • Produkty – zarządzanie bazą produktów i półproduktów
  • Operacje magazynowe – zarządzanie gospodarką magazynową
  • Zamówienia – zarządzanie zamówieniami na produkty i dostawami
  • Menu – układanie menu na poszczególne dni tygodnia
  • Faktury – zarządzanie fakturami
  • Paragony – zarządzanie paragonami
  • Operacje – przeglądanie operacji kasowych
  • Raporty – generowanie i drukowanie różnorodnych raportów i zestawień

 


Wykorzystanie kart klientaKarty przedpłacone i lojalnościowe

System Itelix iPOS Cafeteria wspiera dwa rodzaje kart klienta:

  • karty przedpłacone
  • karty lojalnościowe


Karty przedpłacone
pozwalają klientom na zakup produktów w obrocie bezgotówkowym lub subsydiowanym. Klient podczas zakupów przedkłada specjalną kartę identyfikacyjną, z którą związane są przedpłacone środki pieniężne zarejestrowane w systemie. Dzięki temu, że karta pełni jedynie rolę identyfikatora, jej zagubienie lub zniszczenie nie powoduje utraty środków zgromadzonych na koncie klienta.


Podczas transakcji płatność może być zrealizowana:

  • całkowicie przy wykorzystaniu środków dostępnych na karcie
  • częściowo przy wykorzystaniu środków dostępnych na karcie oraz gotówką
  • częściowo przy wykorzystaniu środków dostępnych na karcie oraz zarejestrowaniu reszty 
    na karcie w formie debetu (do ustalonego limitu)


Karty przedpłacone znajdują szczególne zastosowanie w:

  • cafeteriach, bufetach bądź stołówkach pracowniczych (pracodawca może oferować karty
    swoim pracownikom jako formę dodatkowego pakietu socjalnego)
  • stołówkach szkolnych (rodzice mogą opłacać karty swoim dzieciom, pozostawiając im swobodę
    wyboru posiłku, eliminując jednocześnie potrzebę noszenia ze sobą gotówki)  
      

Karty lojalnościowe pozwalają na rejestrowanie zakupów stałych klientów, a dzięki temu oferowanie im specjalnych rabatów (np. po przekroczeniu określonego progu obrotów), bonusów lub produktów. Dzięki rejestrowaniu danych kontaktowych klientów (e-mail lub telefon komórkowy), możliwe jest również informowanie ich o nowościach, specjalnych ofertach czy promocjach. Bardzo często karty przedpłacone pełnią również rolę kart lojalnościowych.



Terminal POS
Główne korzyści wynikające z wdrożenia systemu Itelix iPOS Cafeteria:

  • Uproszczenie, usprawnienie i zmniejszenie kosztów procesu sprzedaży produktów
  • Gromadzenie i przechowywanie informacji o wszystkich zrealizowanych transakcjach
    z możliwością generowania różnego rodzaju statystyk i zestawień
  • Optymalizacja procesów związanych z zamawianiem produktów i półproduktów
    oraz zarządzaniem stanami magazynowymi
  • Możliwość definiowania receptur i precyzyjnej kontroli zużycia półproduktów
  • Możliwość automatyzacji niektórych procesów zachodzących w firmie np. obsługi kart przedpłaconych
    (począwszy od automatycznej rejestracji przelewów klientów na ich kontach, poprzez kontrolę sald
    i informowanie za pomocą poczty elektronicznej o powstaniu debetu, aż po wystawianie faktur)
  • Możliwość pełnego dostosowania systemu do potrzeb Klienta i jego integracji z innymi systemami
  • Dostęp do sprawnej opieki serwisowej i pomocy technicznej obejmującej także wsparcie w zakresie
    obsługi programu
  • Gwarancja ciągłego rozwoju produktu oraz dostępu do najnowszych wersji i aktualizacji


System wykorzystuje do pracy serwer baz danych Microsoft SQL Server 2005 lub nowszy, co zapewnia mu dużą wydajność, szybkość i skalowalność, a ponadto nie wymaga ponoszenia wysokich nakładów na infrastrukturę. Serwer
bazy danych występuje w różnych wersjach, a wersja najprostsza, wystarczająca do podstawowych zastosowań, jest darmowa.  


W ramach zakupionej licencji oferujemy pomoc techniczną, a także bezpłatne poprawki istotnych błędów systemu.
Dzięki temu dajemy Państwu pewność, że zakupiony system zawsze pozostanie sprawny i aktualny, a wszelkie problemy i wątpliwości zostaną skutecznie wyjaśnione. Nasz dział pomocy technicznej pozostaje zawsze do Państwa dyspozycji.


W celu otrzymania szczegółowych informacji na temat systemu Itelix iPOS Cafeteria, prosimy skontaktować się z Działem Handlowym (tel. 22 691 95 55).
Zapraszamy także do bezpośredniego kontaktowania się z naszymi przedstawicielami (tel. 504 166 801 lub 696 555 727) lub przesłania zapytania
na adres e-mail: Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć