Strona główna arrow Zarządzanie relacjami z klientami
 
Zarządzanie relacjami z klientami

Podstawowym celem każdej firmy jest maksymalizacja zysków i dalszy rozwój. Współczesny rynek, na którym niełatwo przetrwać i na którym widać skutki trwającej od kilku lat recesji, wymaga od konkurujących ze sobą firm dużej elastyczności oraz innowacyjności. Jednym ze sposobów dostosowania się do tych wymagań jest korzystanie z najnowszych osiągnięć technologii informatycznej. Mądre inwestycje z pewnością zwrócą się z nawiązką! W tym miejscu chcielibyśmy zaproponować Państwu jedną z najbardziej skutecznych strategii marketingowych – CRM.


ImageNajnowsze strategie biznesowe skoncentrowane są wokół klienta, nie zaś, jak było do tej pory – produktu. Jest to zrozumiałe, tym bardziej, że na rynku istnieje przecież bardzo wiele firm oferujących dany produkt. Zatem samo dokonanie zakupu nie jest  już dla klienta wartością, wartością jest dopiero najwyższa jakość obsługi – coś, co sprawi, że klient będzie do nas wracał. Dzisiejsza recepta na sukces w biznesie to nieprzerwane zdobywanie wiedzy na temat klientów i ich potrzeb oraz wykorzystywanie tej wiedzy, polegające na adaptacji firmy do zmieniającego się otoczenia. Zasadniczym celem wielu najlepiej zarządzanych przedsiębiorstw jest jak najlepsze poznanie klientów, co pozwala na optymalną, dostosowaną do ich oczekiwań obsługę. Kolejnym krokiem jest utrzymywanie stałego kontaktu i trwałych związków ze strategicznymi klientami firmy. Pozyskanie nowych klientów jest na dzisiejszym wymagającym rynku niezwykle trudne. O wiele mniej kosztowne może być inwestowanie w utrzymanie zainteresowania stałych klientów o dużym znaczeniu dla firmy.


CRM
czyli Customer Relationship Management, to klasa systemów informatycznych umożliwiających zarządzanie relacjami z klientem. CRM to także pewien sposób działania, globalne podejście do funkcjonowania całej firmy – nie tylko wybranych jej działów. Gromadzenie wiedzy o poszczególnych klientach i odpowiednie jej analizowanie i przetwarzanie umożliwia stworzenie specyficznych kategorii klientów. Taka wiedza o klientach, którzy przestali już być bezkształtną masą odbiorców naszych towarów lub usług, pozwala na tworzenie ofert doskonale dostosowanych do poszczególnych grup klientów. Możemy się również dzięki temu skoncentrować na klientach najbardziej wartościowych dla firmy – dzięki systemom CRM z łatwością sporządzimy ich listę i profil. Nietrudno zauważyć, że specyficzna wiedza o klientach może zdecydowanie zwiększyć naszą przewagę wobec konkurencji, co w dzisiejszych czasach nie pozostaje bez znaczenia. Przekonanie, że można być jeszcze lepszym z pewnością jest myślą przewodnią wielu menedżerów wiodących firm. Dzięki CRM to przekonanie można z dużym prawdopodobieństwem zamienić w rzeczywistość. Z całą pewnością każda firma może być coraz lepsza, coraz bardziej skuteczna. CRM niewątpliwie wydatnie się do tego ciągłego rozwoju przyczyni.


ImageW naszej ofercie znajdą Państwo systemy klasy CRM dostosowane do pracy zarówno w dużych, jak też małych i średnich przedsiębiorstwach. Kładziemy nacisk na wysoką funkcjonalność naszych systemów, łatwość użytkowania i możliwość ich szybkiej integracji z innymi rozwiązaniami wykorzystywanymi w firmie. Dbamy również o to, aby nasze systemy dawały się w łatwy sposób rozbudowywać, a ich nowe, odzwierciedlające potrzeby klienta, wersje mogły być łatwo wprowadzane, bez konieczności ponownej implementacji czy czasochłonnych wdrożeń. Oferujemy zarówno systemy uniwersalne, które da się po odpowiednim skonfigurowaniu i sparametryzowaniu z powodzeniem wykorzystywać praktycznie w każdej firmie, jak również systemy specjalizowane, dedykowane dla konkretnych branż i dostosowane do ich specyfiki. Co ważne, bardzo rozbudowane, skomplikowane i – co za tym idzie - kosztowne aplikacje nie są niezbędne, aby odnieść wymierne korzyści z wdrożenia CRM.


Aplikacje CRM dzielą się na: operacyjne i analityczne, te ostatnie zwane również Business Intelligence (BI). Na CRM składają się więc wyspecjalizowane narzędzia, służące do nowoczesnego kontaktowania się z klientami (aplikacje operacyjne) i wspierania działań marketingowych (aplikacje analityczne). Wszystko to pozwala na zindywidualizowane, a więc maksymalnie efektywne traktowanie każdego klienta firmy.


Tradycyjne hurtownie danych, używane do zbierania odpowiednio przetworzonych danych i uzyskiwania z nich odpowiedzi na zdefiniowane wcześniej pytania nie nadają się do tworzenia bardziej zaawansowanych analiz, dostępnych dla BI. Z możliwości, jakie daje BI powinny skorzystać szczególnie firmy działające w branżach, które charakteryzują się dużą konkurencją oraz gdzie liczba kontaktów z klientem jest wysoka, a zysk jednostkowy – stosunkowo niski. Zgłaszający się do firmy klient może być natychmiast zidentyfikowany – będzie można szybko dotrzeć do informacji o nim, zakupionym przez niego produkcie bądź usłudze, jego indywidualnych preferencjach. Innymi słowy – wszelkie informacje potrzebne do sprawnej, profesjonalnej i dającej satysfakcję obsługi klienta będą dostępne natychmiast. Taki sposób porozumiewania się z klientami nie tylko podwyższa ich zadowolenie ze świadczonych usług, lecz także pozwala na znaczne obniżenie kosztów działalności firmy oraz na znaczący wzrost zysków.

 

Co daje wdrożenie CRM?

  • zebranie aktualnej wiedzy o kliencie
  • analizowanie indywidualnych preferencji klienta
  • dostosowanie produktu do indywidualnych preferencji i potrzeb klienta
  • budowanie nowych strategii produktowych
  • tworzenie wyspecjalizowanych ofert produktów
  • utrzymywanie stałego kontaktu ze strategicznymi klientami
  • zdobywanie nowych klientów
  • usprawnienie procesu obsługi klienta
  • natychmiastowa reakcja na problemy i uwagi zgłaszane przez klienta
  • sposoby kontaktowania się klienta z firmą mogą być dostosowane do potrzeb tego pierwszego
  • zwiększenie konkurencyjności firmy
  • zwiększenie zysków


Sukces może być także Państwa udziałem! Zapraszamy do współpracy.